En timme, en minut

För drygt ett år sedan såg jag ut så här:

image36

och nu är det redan min näst sista mammaledighetsdag. Helt otroligt vad fort tiden har gått. Nu är det Antes tur att få vara med honom hela dagarna. Tyckte det var nyss jag satt och funderade över när jag skulle komma tillbaka till jobbet och nu är vi redan här. Fast vi har en vecka till att vara tillsammans hela familjen på innan jag börjar jobba igen och det är nästa vecka. Ante har ledig vecka då så då får vi passa på att njuta.

I morse när jag satt och åt frukost hörde jag Sixten smaska på något men tänkte inte mer på det utan trodde att han drack vatten bara. Men smaskandet blir bara högre och högre och när jag går och tittar vad han smaskar på ser jag hur en Brio godis trillar ur munnen på honom. Livrädd att han ska sätta de små rackarna i halsen går jag fort fram till honom och tittar i munnen, då har han en annan (sur) godis i munnen han sitter och snuttar på. Jisses, vad arg han blev när jag raskt plockade ut den ur munnen! Busungen hade hittat godisskålen på bordet som Ante hade glömt kvar och inte nöjde han sig med EN godis åt gången utan flera skulle det vara, undra vem han brås på...pappa sin kanske? :-)

Vi har varit hos Anna och fikat, själv får man äta hur mycket gott som helst oavsett om det är lördag eller inte :-) Trevligt var det iallafall och Sigge gick på upptäcksfärd och rev ut böckerna från bokhyllan och skuttade ut på balkongen-helt själv. Så vi hittade honom under en av solstolarna i full färd med att pilla på husfasaden.

image37

image38
Funderar på nya bus :-)


Kommentarer
Postat av: missbumblebee

Skulle inte du kunna gå in på min blogg o hjälpa mig med ett klädval som jag ska göra?
Ha en underbar helg! ;)

2008-04-26 @ 14:50:30
URL: http://missbumblebee.blogg.se
Postat av: Patricia Klinteberg

Hej!

Kika gärna in i min blogg och lämna en (eller flera) kommentar/kommentarer i min blogg :)

Ha en trevlig lördag! :)

2008-04-26 @ 15:03:14
URL: http://PatriciaKlinteberg.blogg.se
Postat av: Emma

kan inte du gå in på min blogg så jag får fler besökare...? What is this, a ja, jag ville i alla fall bara säga att Vilka fina bilder på lillkidden!!!! I löve it. puss from your girlfriend, ps ska ante fortsätta med din blogg nu när han blir pappaledig :P

2008-04-26 @ 20:27:34
URL: http://emmahalme.blogg.se
Postat av: Lindakott

Emma: Jag vet! Förstår inte hur de hittar till MIN blogg. Ante får skaffa en egen blogg, den här är bara min, *moahaha*

2008-04-28 @ 13:40:35
URL: http://lindakott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0