Gräsätare

När är en trött mamma som stoltast över sin son, jo när han somnar jättesnällt utan alltför mycket gråt i sin egna säng. Känns som det är för bra för att vara sant så han vaknar nog snart igen och inser att han har blivit lurad. Våran lägga om sovtiderna verkade fungera, för imorse vaknade han först vid 05.30 (som vanligt) men somnade om efter övertalning från hans inte alltför pigga föräldrar och vaknade 06.30 istället på solskenshumör. Får se om det fungerar lika bra i natt, när det gäller barn är inget konstant har jag märkt...

Idag har vi varit på öppna förskolan på sångstund med trubadur och allt. Sigge tyckte det var jätteroligt att klappa händerna och spela på munnen. Han var minst idag och han låg konstant efter alla andra barnen så när de klappade händerna så spelade han fortfarande på munnen etc. men lika glad var han för det. Blir bara tokig på alla andra föräldrar som överbeskyddar sina barn, jag trodde jag skulle vara nojjig men i jämförelse med dem är jag kolugn. Sigge är inne i en jättenyfiken period och andra föräldrar och barn är jätteintressanta och han vill så gärna ta på dem och pussas. Vilket jag tycker är ok om det inte är yngre/mindre barn förstås eftersom de kan vara lite hårdhänta. Nu har det hänt två gånger den här veckan, dels idag och sen i kyrkan att föräldrar har tagit sitt barn upp i famnen och blängt på mig så fort Sigge närmar sig deras barn och vill känna. Det kan vara så enkelt att han bara har rört det andra barnets fot. Ändå är jag alltid just bakom honom IFALL han tar tag i håret eller blir för hårdhänt. Självklart är det ok att andra barn rör Sigge och får han ett nyp så är det inte hela världen, han har säkert gett tillbaka det någongång innan. Hur ska barnen annars få utlopp för sin nyfikenhet?!  Jag förstår ju om de skyddar sina små för att småttingarna tycker att det är läskigt, men de andra barnen är ju också lika nyfikna och vill röra Sigge men svosch säger det bara så plockar deras mamma upp dem.

Att försöka underhålla ett trött barn som inte får sova är inte det lättaste, men det fungerar att gå ut och gå en sväng. Så idag var vi ute och gungade och lekte på gräsmattan. Sixten hade fullt sjå med att stoppa så mycket gräs i munnen som han kunde- och jag med att plocka bort alla strån INNAN de hamnade i munnen.

image35

image37
Mmm, yummie!



Kommentarer
Postat av: Veronica

Kul att du lägger ut så mycket bilder på sixten. Så kul å se=) Hehe...ja, jag får komma på nå bra som jag kan köra utpressning med!! Jo varit mycket jobb nu på slutet. Men är lugnt nästa vecka *skönt*=) Ha de bra!

2008-04-25 @ 22:35:40
URL: http://helgumvera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0