Sega föräldrar, eller?

Sixten har fått nageltrång upptäckte jag i eftermiddags. Fick rådet att blöta en kompress med asolsprit och lägga på med gladpack runt. Följdfrågan blir dock: Hur tusan får man ett sådant paket sitta kvar på en 1,5 årings stortå?!
Uppfinningsrik som man är frågade jag på apoteket om de har något tättslutande förband och fick ett paket plåster som tydligen skall vara det och det fungerar kanske inte optimalt men jag tycker det ser bättr ut nu. Som tur var fick jag rådet att smörja in tån med xylocainsalva innan. Jag visste inte ens att så små barn kan få nageltrång. Känner mig inte som årets förälder när jag inte reflekterade över varför Sigge tar sig mot höger ben och försöker dra av socken hela dagen, förrän jag tog av socken och trodde han hade ett GIGANTISKT sockludd på tån...Fast Ante trodde att han dummade sig bara imorse när han haltade lite. Ja, det är inte lätt att vara Sixten, när man har två puckon till päron :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0