081212

Idag har Sixten luciafirande på dagis som vi hade laddat inför sedan han började inskolningen...och vi är inte där...varför undrar kanske ni (?)...för vi är hemma...varför undrar kanske någon igen...ja, Sixten har maginfluensa...Trist, att vi missade luciafirandet, men med tanke på hur ynklig han har varit sedan onsdagsnatt när det bröt ut så gör det inte så mycket. Det är inte ofta Sigge är lugn och stilla men i onsdags var det inte många knop han gjorde. Efter att ha vaknat och kaskadkräkts mitt i natten i onsdags, la vi honom i våran säng där han låg liten och blek alldeles stilla och tittade med stora ögon på oss när vi fick byta sängkläder i hans säng och torka golvet. Han såg så ynklig och ledsen ut där på våra stora kuddar och vårt stora täcke över sig. Idag är han mycket bättre, men inte redo för dagis ännu. Med tanle på att de har haft maginfluensa i 2 veckors tid som kommer och går känns det inte som om det är brådska heller. Men jag tror han saknar kompisarna där för idag gick det en dagisklass förbi oss i lekparken och han kastade sådana långa blickar efter dem. Mamma är toppen när man är sjuk (han har legat kind emot kind och armarna runt halsen på mig på min kudde och sovit) men när man börjar bli frisk är kompisarna roligare.

För att svara på Saras fråga så blev det DET huset :-) Har inte riktigt fattat det ännu, så det är lite blandade känslor ungefär som när man nyss fått reda på att man är gravid, typ hjälp, vad- har- vi- gjort?- Vi -kommer -aldrig- klara- det-känslor kontra jag-är-så-glad-det-kommer-bli-så-spännande-och-kul-känslor. Nu behöver vi bara en extra bil för en billig penning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0