Om man ändå vore lyxhustru på deltid.

Jag trodde att jag skulle få tid att skriva här lite oftare när jag hade semester, vilken snarare resulterat i tvärtom. Fattar inte hur tiden bara kan rusa i väg, man tycker ju att man borde få tid över till att göra en massa saker när man inte jobbar. I och för sig har vi gjort en massa saker men inte det jag trodde vi skulle göra-åka och bada, äta glass, sola och fika i det gröna. Istället har jag/vi gjort följande:
Mån: Fikat med Anna på stan.
Tis: Klippt mig, varit en sväng på Kapp Ahl och köpt nya kläder + haklappar till Sigge, på kvällen var vi och käkade middag hos Neos föräldrar.
Ons: Gått till Giraffen och köpt bestick samt plasttraktor till Sigge, handlat lite och sen snurrade vi runt i bilen en stund för att vänja Sigge vid att åka bil, så vi kan åka längre än 10 min i sträck.
Tor (idag): Storstädning av övervåningen + tvätt. Jag fick även sovmorgon till kl. 10.30-lyx!
Fre: Storstädning av undervåningen (suck). Sen kommer Moses föräldrar på middag (undra vad man ska laga för någon mat?)

Sen är det bara helgen kvar innan man börjar jobba igen...

Igår kväll när vi satt och tittade på film (there will be blood) och Sigge låg och sov fick jag en sån Siggelängtan att jag var tvungen att gå upp och pussa på hela honom. Han skruvade lite  på sig och fattade nog inte varför mamma kommer mitt i natten och dränker honom i saliv. Det är verkligen en lyx att få vara hemma båda två och att få vara med Sigge hela dagarna. Det känns inte lika roligt att börja jobba igen efter semestern som det var efter mammaledigheten. Vad ska jag göra om jag blir alldeles tårögd och får världens Siggelängtan på jobbet? Jag kan ju inte rusa hem och pussa på honom mitt i alltihop. Men jag kommer sakna hans små beniga armar som klamrar sig fast runt halsen och hur han rynkar näsan när han är busig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0