Suck, när ska tv:n bli min igen?

Fotboll, idag igen...Tar det aldrig slut?! Fast jag har börjat läsa en jättebra bok, Brunstkalendern av Emma Halmberg (?), den kanske du skulle gilla Sofia, bonddotter som du är :-) Imorgon är det äntligen dags för bröllop, ska bli så roligt att se Emma, Danne och Minna. Är lite nervös hur Sigge kommer att vara. Han fick sin tredje vaccination igår och har haft lite feber efter det. Men ikväll är han sitt gamla jag igen och förhoppningsvis är han feberfri imorgon.  Ska passa på att fota så ni får se hur fin hela familjen är när vi är uppklädda förengångs skull och inte skruttar runt i mysbyxor och nerdreglade t-shirts. Sigge har upptäckt att man kan slicka av pålägget på smörgåsen och på så sätt bara få i sig det goda, till våran förtret, för huxflux ligger det avslickade rån och smörgåsar under bordet. Avslickad, undra om det är ett ord egentligen, fast jag insåg just att det kan tolkas på ett helt annat sätt än vad jag syftade på, hm.

Sen på söndagen ska vi på brunch hos Moses föräldrar, det ska bli roligt att träffa dem igen och deras hund Jeppe. Sixten har en förkärlek till djur och andra barn just nu, det är bara det att de (oftast) inte är intresserade av honom lika mycket, trots att han nästan hänger halvvägs över vagnen och sträcker sig/ropar efter dem. Det är nästan så att vi får skaffa oss en liten katt igen, nu när Musse är borta.


Kommentarer
Postat av: Spiro

Hihi, än så länge har jag inte tillräckligt stor koll på mammlivet för att ha tid att läsa böcker. I nuläget håller jag mig till "vi föräldrar" :o) Hoppas ni har kul på bröllopet!

2008-06-14 @ 16:16:19
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0