Fredag

Gissa vem som ska på fest imorgon, jo jag! Första gången sedan Sixten föddes (ja, så tråkig är jag) ska jag på "riktig" fest, eller rättare sagt 30-års firande med grillning och kubb. Få se hur bakis man kommer vara efter två glas vin då på söndagen. Såg att det var länge sedan jag la upp en ny bild på Sigge, får ta och skärpa mig och fota lite.

Idag fick jag för första gången in en patient med en pneumothorax, eller rättare sagt en ventilpneumothorax dvs luft kommer in i lungan men ej ut, vilket gör att lungan expanderar och trycker ihop alla andra organ i bröstkorgen. Väldigt ovanligt är det iallafall, vi har en sjuksköterska som har jobbat där i 20 år och hon hade aldrig sett det förut. Allt gick som på räls ändå så jag får ta och sträcka på mig lite :-) Är så dålig annars på att ge mig själv beröm, det är lättare att vara självkritisk.

Tjing tjing


Kommentarer
Postat av: Veronica

Kul att du ska ut på fest!! Hoppas du kommer få trevligt..och på utebliven bakis;-)Kram

2008-05-30 @ 20:54:19
URL: http://helgumvera.blogg.se/
Postat av: Jenny

KUl med fest =)9 Har själv varit på grillfest ikväll... =)) Hoppas du inte blir allt för bakis men om du trots allt blir det så går det över och tänkt på att du säkert hade roligt kvällen innan hehe =)) Kram gumman, snart ses vi =)) Saknar dig...

2008-05-31 @ 02:19:30
Postat av: Linda

Känns uppmuntrande tjejer! Nu ska jag en sväng till systemet andra gången på 1,5 år, det ni! Kram och puss

2008-05-31 @ 11:28:05
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0