Ledig dag

Det blev ett par skor till Sigge idag. Han var dock måttligt imponerad, så fort vi kom hem la han ner dem i lådan igen. Men sen när vi gick till lekparken verkade det gå bra att ha skorna på sig. Han envisades med att plocka upp VARENDA litet sankorn och ge det till oss. Inte så där strålande roligt med tanke på att hela lekparken är full med sand.
image47

image48

image49

Ante kom på den strålande idéen att be Sigge klappa händerna när han stod upp och höll i sig i matstolen. Tilläggas bör att Sigge inte kan stå än utan att hålla i sig. För att återkoppla till bilderna, så upptäckte jag att det inte heller var en så bra idé att sätta på Sixten ljusgrå byxor när vi skulle till lekparken. Med tanke på att han hasar sig fram på rumpan alt. knäna så var inte byxorna så gråa längre när vi kom hem.

Imorgon är det jobb igen och då ska jag vara på ortopedsidan, känns inte så lockande eftersom jag har rätt dålig koll på ortopedi om jag ska vara ärlig. Okej, jag kan se om en arm är urled när det är uppenbart men oftast är det inte det. Sen kan vissa saker som jag tycker ter sig vara rätt enkla att behandla, typ smärtstillande och hem vara skador som måste opereras akut. Sen förväntar sig läkarna att man ska vara tankeläsare och hunnit förbereda en punktion på 5 sekunder, när jag knappt vet vad det är för grejer som ska vara framme. Röntgensvaren ska jag inte ens gå in på, man har tur om man vet vilken kroppsdel det handlar om. Låter betryggande, va? Som tur är så har jag bra arbetskamrater som förhoppningsvis fattar mer än vad jag gör :-)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack så mycket=) Jättefina bilder på sixten oxå! Åh..vill oxå ha sommarvärme NU=) Vaknar nu idag och det är 5 grader och regn hänger i luften=/ Men den kommer väl. Hoppas det går bra på jobbet för dig. Sköt om dig!!

2008-05-09 @ 08:42:03
URL: http://www.helgumvera.blogg.se
Postat av: Veronica

Glömde bara tillägga att tröjan sixten har gjorde honom vääääldigt fin;-) Haha...Kram

2008-05-09 @ 21:33:40
URL: http://helgumvera.blogg.se
Postat av: Lindakott

Väntade just på att du skulle kommentera tröjan :-) kram

2008-05-10 @ 21:51:09
URL: http://lindakott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0