Sanningens ögonblick

Är ett program jag aldrig hade ställt upp i...eftersom jag är så tokambivalent med vad jag känner hade jag åkt ut på första frågan. Typ, "har du någongång tjuvläst din partners SMS eller mail?" första tanken är ju nej, det har jag inte men sen börjar man fundera och har man varit ihop i 8 år så kommer man ju inte ihåg om man har gjort det någongång just i början av förhållandet. Och då börjar man ju tvivla och tillslut när man har velat fram och tillbaka i flera minuter så måste man ju komma fram till ett svar och vips hade jag åkt ut eftersom jag inte riktigt kommer ihåg om jag gjorde det hösten 2000 och kanske ljuger omedvetet.

Hörde ett tråkigt läkarskämt igår:
 Det var ett par medicinstuderande som gick runt på ett privatsjukhus i USA med sjukhusdirektören. Efter lite rundvandring kommer de in på ett rum där det ligger en patient och drar en handtralla i full action. Studenterna blir lite beklämda och frågar direktören om det verkligen är passande, varav direktören svarar: " -Den här patienten har en väldigt ovanlig sjukdom som gör att han måste onanera flera gånger om dagen för att överleva, så det här är ett specialfall, men som sagt, det är en väldigt ovanlig tillstånd. " Studenterna godtog förklaringen och kände sympati för patienten. Rundturen fortsatte och efter ett tag kom de in i ett nytt rum där det ligger en annan man och blir avsugen av två snygga sköterskor (givetvis). Nu började de tycka att det var lite väl mycket och ifrågasatte direktören än en gång, varav han svarar: " -Det här låter lite konstigt, men den här mannen har samma, extremt ovanliga sjukdom som den andra mannen. Enda skillnaden är att han här har en bättre sjukvårdsförsäkring".

Ja, vem har sagt att läkare har bra humor? Läkarna kring bordet skrattade så de kiknade, by the way.

Ante var och köpte förvaringslådor idag och våran lilla hjälpare ville såklart hjälpa till och då kan det sluta såhär:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0