Hemlängtan

Dagarna bara rusar iväg när man jobbar, ingen nyhet men,men...Varit en tung helg på jobbet och inte känns det bättre att jag ska jobba kväll ikväll med. Måndagar innebär alltid mycket att göra och helgen tog som musten ur mig så jag känner mig inte toppenpigg precis...

Jag trodde min svärmor skulle komma och hälsa på oss nu snart, men tyvärr blev det inte så, börjar längta efter alla "där uppe", blir så långt mellan gångerna man träffas nu. Men om det är någon som känner sig sugen att komma och hälsa på så får de jättegärna göra det-barnvakt är ingen lyx här precis. Inte för att vi enbart vill utnyttja den tjänsten utan för att det hade varit roligt att träffa lite familj, släkt och old friends. Börjar få hemlängtan igen, av någon konstig anledning blir det alltid så vid den här tiden. November är ändå ingen trevlig månad här nere, regn, blåst och kallt när man helst av allt bara vill ha snö.

Det roliga är att Sixten gillar samma barnprogram som jag, och jag har faktiskt inte påverkat honom ett dugg :-) Så nu hänger vi framför Hotell kantarell och höjdarna (ni vet julkalendern med Luleå och Lipton) varje morgon.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hemlängtan börjar göra sig påmind här oxå, än mer när man vet att man inte skall åka upp snart men jag saknar dig oxå så det är mer familj/kompis längtan än själva Kiruna längtan tror jag =))... Vi måste försöka få till att träffas här längre fram tycker jag, det blir allför långt mellan gångerna nu förtiden... Älskar dig gumman!

2008-11-03 @ 17:47:54
Postat av: Sara

Saknar dig också vännen!! Kom hem snart! Kram

2008-11-04 @ 12:51:29
Postat av: Linda

Åh, nu längtar jag ännu mer hem! Saknar er med-jättemycket!!

2008-11-04 @ 18:55:59
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0