Suplise!!

Inatt pratade Sixten för första gången i sömnen. Gnällt, skrattat och gnytt i sömnen har han gjort tidigare men gissa om jag blev förvånad när han sa "titta" i natt. Min första tanke var "neej, nu vaknar han och vill busa kl 23.30" men sen hände inget, han sov lugnt vidare. Jag undrar vad han drömde om egentligen, något spännande måste det ha varit iallfall.

Den andra överaskningen kom när vi kom hem från biblioteket och jag och Ante klivit ur bilen för att ta Sixten ur bilbarnstolen och upptäcker att bildörren är låst. Ante hade lånat ut bilnyckeln till Sixten och under den tid det tog att runda bilen hade han hittat rätt knapp och låst bilen inifrån. Sixten tittade lite konstigt på oss för att vi inte öppnade dörren och tog ut honom med, men lika glad var han ändå. Som tur var hade Ante inte glömt hemnycklarna i bilen (vilket annars händer rätt ofta) så han gick upp och hämtade reservnyckeln. Det var bara tur att vi var hemma och inte på stan när det hände. Men gissa om vi kände oss lurade och rätt dumma där vi stod utanför bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0