Stämplad och godkänd av dagis

Idag hade vi uppföljningssamtal angående Sixtens inskolning på dagis och det kändes bra. Vi har funderat lite över hur han trivs där då det enda vi hört är att han har varit trött och ledsen. Men tydligen så har han lite roligt där ändå, kom det fram :-) De sa att han mest står och försöker få kläm på de större barnens lekar och när han väl klurat ut reglerna för dem och ska börja delta så har de andra barnen redan börjat leka något annat. Deras bild av Sixten överensstämde bra med våran, då de sa att han är lite avvaktande och iaktar mest och det är så vi upplever honom med när han är i främmande situationer. De finns inte så många barn i Sixtens ålder på hans avdelning men de som finns lekar han med och tydligen har han fårstått dagisets rutiner och sitter snällt ner och äter mellanmål och deltar i aktiviteterna. Hemma är det snarare tvärtom, då sitter han inte stilla en minut och tappar intresset för saker efter 5 minuter. Summan av kardemumman är ändå att de upplever att Sixten trivs där och att han börjar ta för sig mer och mer. De lite större barnen leker rätt vilda lekar och då är det klart att Sixten mest är förundrad (men uppvisar vad han sett på dagis hemma). Men det var skönt att höra att de andra barnen inte ger sig på honom och är dumma och att han inte bits, slåss eller knuffar någon annan. Fast jag har känsla av att han kanske börjar göra det när han blir varmare i kläderna för att han just vill ha den saken någon annan har eller vill komma före in på toaletten eller något.

Förra veckan köpte jag min andra sak någonsin på pop och det var den här mössan. Kunde inte motstå den, fast Sixten är inte riktigt överförtjust i mössor ställde han upp på en bild.



Annars brukar våra bilder av någon anledning ofta se ut så här


Lovad Sussi att jag skulle skicka bilder på våran lägenhet till henne, men då det ständigt är kaos här hemma och aldrig ser städat ut, beklagar jag förseningen. Ska bara snygga upp lägenheten innan jag fotar så det ser någorlunda ut, dvs inga klädhögar, tidningar/böcker, leksaker och mattludd över hela golvet. Skenheligt, jag vet... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0