Min pappa ...

Min pappa undrade i fredags (efter att ha öppnat mitt farsdagskort för tidigt) varför jag inte skriver att jag saknar och längtar efter honom i min blogg så jag får väl göra det eftersom det ändå är farsdag idag. Så här min älskade pappa kommer min hyllning till dig:

Min pappa har lärt mig många saker om livet bl a att man alltid kan avbryta ett telefonsamtal med "nä, nu måste jag äta, maten kallnar" och att en historia aldrig blir riktigt bra om man inte kryddar den lite. Att det sedan är svårt att komma ihåg vem av de tre barnen som gjorde vad gör ju inte saken lättare. Men han har även lärt mig laganda och att man aldrig blir för stor för att leka. Han har lärt mig bygga kojor, suttit otaliga timma på biblioteket och väntat på mig och lyckats komma överens med alla mina pojkvänner, trots att det var en salig blandning av personlighetstyper. Han har skjutsat mig fram och tillbaka till kompisar eller träningar utan att jag har behövt be honom. Han (och mamma) har alltid litat och trott på mig, även då vi flyttade 175 mil hemifrån.

Så pappa...jag saknar och längtar efter dig, hoppas du får en bra farsdag

Kram Linda (din äldsta dotter)


Kommentarer
Postat av: Spiro

Så fint skrivet! Min far fick ett telefonsamtal...

2008-11-09 @ 12:19:31
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Linda

Spiro: ...och jag glömde ringa min :-) Hoppas bara att han är inne och läser min blogg enl. mamma vet han inte ens adressen :-)

2008-11-10 @ 14:23:54
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0