Efter regn kommer solsken

I rättvisans namn måste jag skriva om gårdagen med tanke på mitt förra inlägg. Ante jobbar helgen och det var med stor bävan jag såg fram emot att underhålla Sigge hela dagen. Började med att vi käkade frukost, lekte och sov en stund för att sedan cykla in till stan. Sigges båda jackor har blivit för små så han var i stort behov av en ny. Eftersom han tycker om att hänga med sin mamma på cykeln gick resan in utan problem, han gjorde pruttljud bakom mig och tittade efter alla hundar, bilar och grävmaskiner. Väl inne i stan blev han som en yster kalv (hm, undra om det heter så?) och sprang runt och tittade på alla människor, åkte rulltrappa hur snällt som helst och pillade på alla kläder. Så inköpet av jackan gick hur bra som helst. Efter ca 2 timmars cityspaning började vi båda bli lite trötta och cyklade hem. Försökte få honom att sova en stund eftersom han envisades med att stiga upp kl. 06, det gick inte så bra, men han var nog inte lika trött som jag var. På kommandot "Sixten sov" la han sig ner på kudden blundade 2 sek. och satte sig upp igen med ett stort leende. Eftersom det inte riktigt var det jag menade, så försökte jag få honom att förstå att MAMMA behövde sova, varav jag säger "mamma sova" och förväntar mig i min enfald att han ska lägga sig brevid mig och mysa en stund iaf. Nej, då, han väntar 2 sek. och försöker sedan KLÄTTRA över mig ut till friheten. Då gav jag upp och vi gick ner och lekte lite till. En sväng till lekparken hann vi också med innan Ante kom hem.

Summan av kardemmumman: Jag hade en riktig toppendag med en riktig gosig kille och det blev inte alltför många nej, den dagen och så är det med barn har jag upptäckt. Ena dagen är man beredd att ge bort honom till första bästa för att man inte orkar längre och nästa dag är han ens hjärtegull och man vill bara vara med honom hela, hela tiden.

Idag är han snorig och hostig den lilla skatan så imorgon får han vara hemma från dagis.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej buslinda!! Jag missade charlie och lola :( går det bara på söndagar? Hoppas allt är bra med dig och busungen. Minna har visst en släng av "monster" i sig också, tji fick jag.... Men det är som du skriver, ena dagen små änglar, andra dagar... ja. :)PUSS

2008-10-21 @ 09:24:36
URL: http://emmahalme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0