Prickar och snor (och lite tänder)

Igår morse när Sixten vaknade hade han feber och prickig över hela kroppen. Det började i torsdags och först trodde jag det bara var värmeutslag men sen igår när han hade prickar t.o.m. på händerna och fötterna kände jag att min teori inte riktigt höll. Jag kan inte påstå att jag har ett alltför stort förtroende för vår BVC sköterska men efter att ha läst i någon barnbok att man ska kontakta BVC för bedömning av utslag, ringde jag till henne. Efter att hon suttit och läst innantill och jag konstaterade att det nog var mer femte sjukan än scharlakansfeber och att vi kan avvakta lite då han inte är allmänpåverkad, lite grinig men det kan ju bero på febern, ber hon mig kontakta vårdcentralen. Då kände jag än en gång att det nog är lika bra att jag ringer till vårdcentralen direkt än till henne (vilket jag gjort alla andra gånger tidigare). Så jag ringde dit och vi fick lämna svalgprov som inte påvisade några streptokock a baciller, så antagligen är det bara något virus. Så jag lärde mig något nytt igår (igen), barn kan få utslag vid virusinfektioner, typ förkylning. Utslagen är kvar, febern är nog kvar den med, har undvikit att titta då han blir så ledsen när jag kommer med rumptempen. Förhoppningsvis är han frisk snart igen...

Nämnde jag att Ante jobbar helg? Igår när han kom hem från jobbet kändes det som SIgge var nio månader igen, han totalvägrade att vara i Antes famn och klängde hela kvällen på mig. Satte jag ner honom gnällde han och skulle upp i famnen igen. Gissa om Ante blev grinig när han försökte på alla sätt och vis få Sigge att komma till honom och ett bestämt "nä" var det enda han fick till svar.




 Lik pappa


Lik mamma

Försökte få en bild på sigges prickar men han blev livrädd när jag försökte fota dem och vägrade visa armarna och benen, förstår jag det iofs :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0