Den som väntar på något gott...

Idag köpte jag en potta för skojs skull, gissa om vi blev häpna när Sixten visste vad man gjorde på den, han satte sig med kontrollen till hans radiostyrda racerbil och låtsaskissade. Sen lyckades han kissa en skvätt på riktigt i den med! Både jag och Ante blev lika chockade (att han först kissade på köksstolen var väl inte så lyckat men, men...man har ju tränat valpar att bli rumsrena :-) ) Inte för att vi kommer att dra igång en pottränings kampanj än, men det är kul att han har förstått vad pottan är till för, tack dagis!

Idag blev det shopping, två par jeans till mig och en kofta! Dragkedjan till mina gamla STRETCHjeans sprack här förra veckan, gissa om man känner sig smal och smärt och det var INNAN jul! Jag kommer aldrig komma ner till samma storlek som innan Sixten har jag insett nu. Bara gilla läget, för någon bantning eller träning finns inte på kartan just nu. Och liite charmigt är det väl men bullmage och hängtissar...-eller inte (jag försökte bara pigga upp mig själv där, men det gick inte så bra). Äh, mina breda höfter kommer skydda mig när jag blir gammal, kutryggig som en ostbåge och TVÅ äpplen hög och snubblar på mattkanten och slår i höften. Då ska jag säga till de på akuten att enda skälet till att jag inte bröt höften trots benskörheten är mina breda lår (och hängtissarna som i rätt läge blir bra sidoairbags). Så någon credit för att man gick upp 25kg under graviditeten ska man väl ha! Det gäller bara att vänta tillräckligt länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0