Jobbar inte alla andra föräldrar?

Idag ska Sixten ha den årliga äggjakten på dagis, jag glömde bort hans ägg på spisen så den var så där lagom stenhård. När jag sedan kommer och ska lägga över den i korgen märkar jag att ALLA andra äggen är målad. Som tur är så är Sixten för lite fortfarande för att fatta pinsamheten i det. Jag tröstar mig med att de andra föräldrarna säkert inte hade målat sina ägg utan att de hade gjort det på dagis och efterom sigge kom när jakten skulle just börja så hade han inte hunnit måla sin, eller något sådant... Fattar inte hur alla andra föräldrarna hinner med sådana saker, jag hade fullt upp med att komma ihåg att han skulle ha med sig ett ägg. Sak samma, om det är en äggrullartävling så lär Sigge vinna överlägset, om de ska äta den tycker jag synd om honom :-)
Om det är på dagis dåliga mammor sållas ut så ligger jag riskigt till, men vi hade faktiskt fullt upp med att klä trädet med påskfjädrar igår och bära ved. Vi får måla påskägg på lördag istället när jag är ledig.

Sixten har gjort sitt första påskpynt.


Sådan mamma sådan son, då alla andra barn hade en gräsmatta i sitt glas, Sigge har typ 5 grässtrån :-) Han var så stolt över den (och vi med).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0