Söndag

Känner att den här bloggen har halkat efter lite sedan vi flyttade till landet, men jag vet inte var dagarna tar vägen och helt plöstsligt är det SÅ jobbigt att gå upp och slå på datorn. Just nu har jag så dåligt samvete för allt jag inte hinner med, typ höra av mig till alla, skicka Malins present (det är ju ändå snart en månad sedan hon fyllde år) och kolla upp försäkringarna (det sistnämnda tänkte jag delegera till Ante, men...) Sen Ante började jobba natt hinner jag ju inte precis mer på dagarna. Vet inte hur jag ska få ordning på allt... Ni får ha överseende med att jag är en hemsk människa just nu, men ni är inte glömda jag måste bara få ordning på vardagen.

Det är inte ofta man är glad för att man jobbar istället för att vara hemma, men de två senaste dagarna har jag varit det. Skälet beror inte på mina två grabbar, utan två andra-elektrikerna. De har rivt ut hela mitt kök, borrat hål i väggarna och lämnat sladdar, små bitar och damm, precis överallt (medans de spanar in granntjejen och hennes kompisar, enl. Ante). I fredags kom jag hem efter att ha jobbat hela dagen, handlat på Maxi med två trötta grabbar och kliver in till en byggarbetsplats som vårt hem numera är. Gissa om det blev lite för mycket med att sätta igång och dammsuga, ställa tillbaka alla möblerna och plocka upp maten ur kassarna, medans maten står på spisen. Som tur är har Ante blivit tränad på trots och visste vad jag behövde, dvs en famn som håller fast en tills man blir lugn igen. Tydligen är det en myra som har dragit våra ledningar enl. elektrikerna, inget är som de ska vara (som om det är förvånande), men efter att de har varit här ser det ut som om det är en elefant som har jagat en myra.

Idag fotade jag mina blomlådor iallafall, så här kommer bilder på mina egnahändigt knåpade alster (var ju tvungen att passa på medans de fortfarande levde).



Kommentarer
Postat av: Spiro

Du lyckas nästan avskräcka mig från att skaffa hus ju! Men bara nästan. Till veckan ska vi kika på ett med lite renoveringsbehov, blir spännande!

2009-05-17 @ 14:39:18
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du kan ju bara du vill det är jätte fint här har vi bara mus öron på våra träd så än får man vänta till att sätta ut blommor kram.

2009-05-17 @ 19:44:42
Postat av: Lindakott

Spiro: Renoveringsbehov låter spännande, har insett att det är ganska bra när allt inte är sprillans nytt med tanke på alla märken och repor i golvet Sigge har gjort. Tur att jag inte lyckas avskräcka dig för det ÄR mysigt med hus, när inte allt kommer på en gång och sen blir det förhoppninsvis bra när de är klart.



Mamma: Ja, din dotter har oanade talanger ibland :-) Nu gäller det bara att komma ihåg att vattna dem.

2009-05-19 @ 09:28:39
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0