Freudiansk felsägning?

Följande dialog ägde rum igår i samband med ekg tagning.

Jag: Jaha, det var här det inte gick att ta ekg:et...
Patient: Ja, det var visst något fel på apparaten.
Jag: Jaha, ville den inte stå?
Här börjar jag hoppas att jag inte sa det högt, vilket jag inser när patienten börjar skratta att jag faktiskt gjorde. För att snygga till det hela säger jag då: "-Eller den ville inte suga?"
Varav patienten skrattar ännu mer.
Tilläggas bör att ekg apparaten har sugkoppar man fäster på bröstkorgen och att det var tur att patienten hade humor.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Lindaaaa!! Har fötterna blivit varma än och ska ni köpa huset? Roligt i alla fall att ni hittat ett hus som känns bra!!! Lycka till :) PUSS!! ps. skrattar gott åt EKG-historien... något jag själv skulle kunna sagt!!

2008-12-03 @ 12:47:09
Postat av: linda

Emma: nja, inte riktigt ännu, men det börjar bli dags att bestämma sig...

2008-12-03 @ 17:19:07
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0