Baciller och nallar

I fredags var Ante med Sigge på vårdcentralen då han haft feber i typ 6 dagar till och från.  Läkaren hade sagt att det var tur att de kom för han hade lungorna fulla med slem och hade vi väntat två dagar till så hade han fått dubbelsidig lunginflammation. Årets mamma pris går nog inte till mig det här året heller. Det är ju så man skäms över att vara sjuksyrra. Men han har ju inte varit dålig på något sätt och hostig och rosslig blir han alltid när han är förkyld och man vill ju inte ringa till läkaren stup i kvarten för lite snor i näsan, men...men. Stackars Sixten...fast han var piggare än någonsin i fredags kväll INNAN vi ens hade börjat ge honom Amimox, så det kanske hade gett med sig i allfall (observera att jag försöker döva mitt dåliga samvete).

När moster Malin var här fick han en Halvan bok som han älskar så jag köpte en till för någon dag sedan (Halvan kör ambulans, of course). Igår när Ante och Sigge var på väg till dagis ser de en ambulans, varav sigge säger "nalle" och pekar mot ambulansen. I boken kommer Halvan och hämtar en nalle som får plåster på magen och åker till sjukhuset. Det är så roligt att han börjar koppla ihop saker och ting och man blir lika förvånad veranda gång. Så nu tror Sigge att alla ambulanser har nallepatienter.

Kommentarer
Postat av: Sara

Lilla gullungen, ni får krya på honom! Det är ju bra att han kopplar ihop ambulanser med något så trevligt som nallar.

2009-04-22 @ 10:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0