Hur blev det så här egentligen?

Jag har varit på en date-med en tjej...eller det kändes så i allafall. För någon vecka sedan var jag på stan och fikade med ett par kompisar och på väg till bordet säger en tjej "Jag känner igen dig..." Jag tittar till och konstaterar att jag känner igen henne med. "Du är från Kiruna,va?" frågar hon och jag bekräftar. Då ramlade poletten ner, det var en tjej som gick samma linje som mig men året efter. Jag har nog aldrig tidigare pratat med henne, men nu pratade vi lite allmänt och jag tog hennes nummer så vi skulle kunna hitta på något. Jag skickade ett sms dagen efter och vi bestämde att vi skulle fika veckan därpå och hon avslutar med "vad kul, då syns vi då!" och jag fick den första känslan att av att jag skulle på date. Principen är det samma, man ska träffa en person man inte känner och lära känna varandra. Så på dagen D, träffades vi och fikade en stund, på vägen hem undrade jag vad jag egentligen hade sagt...

Helt plötsligt är jag intresserad och bevandrad inom konst (hon har gått en massa konstutbildningar och eftersom jag gick samhällsestetisk på gymnasiet så vill man ju inte verka helt borta, man har ju lite krav på sig när man som fuskestet träffar en riktigt), vilket är ett VÄÄÄldigt vilande intresse egentligen. Jag låtsades ju bara för att imponera på henne (ser ni likheten där med en date-igen) och varför jag, som snart är 30 måste imponera och verka intressant för henne blir jag inte heller klok på, helt plöstligt är jag typ 17 år igen. Allt det som jag har uppnått med mitt liv känns lite blasé, med tanke på alla andra vägar jag kunde ha tagit, typ också läst konst och studerat utomlands etc. Fast jag är kass på att teckna och jag är ju stolt över mina prestationer egentligen. Hur eller hur ska vi på konstmuséumet nästa vecka och om hon inte inser att jag är en fejkopia då så är det illa...Jag får mumla något om Munch och det surrealistiska perspektivet... eller säga att jag läste samhällsestetiskt för att jag tyckte det verkade kul och att jag egentligen inte har någon talang eller vidare koll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0