Snopp, snopp

Sixten har lärt sig ett nytt ord-snopp, vilket han gärna låter hela dagis veta. När Ante skulle hämta honom gick han runt och sa snopp, snopp, snopp hela tiden. Så nu kan han säga traktor, bil och snopp, undra vad nästa ord blir? Hembränt?

Anna påminde mig idag om en händelse som utspelade sig för lite mer än ett år sedan, när jag trött, sliten och mjölkstinn åker ner till tvättstugan i hissen iklätt linne och två söta barn i 8- och 5-årsåldern kliver in, varav 5-åringen säger:
-Jag ser dina bröst.
-Oj, svarar jag och tittar ner för att försäkra mig om att jag har dem innanför linnet (vilket jag har, men drar upp linnet lite högre upp mot halsen för säkerhets skull).
-Jag ser dem fortfarande, kontrar 5-årigen med då.
Jag svarar inget men tänker kyligt "vänta tills du får bröst du med..." efter det var ett av barnen inte längre så söt.

Idag fick jag sniffa lite bebis. Det var SÅ mysigt. Det konstiga är att man inte känner själv att ens egna barn luktar bebis, jag var så besviken över det och vi kunde inte fatta hur alla kunde säga att Sigge luktade så gott när det enda vi kände var spy alt. bajsdoft :-) Men man blir väl immun mot sina egna barn, vad vet jag?

Om immuniteten bara hade kunnat fungera på baciller med :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, sixten-gullungen! När kommer ni upp nästa gång, saknar!

2009-02-12 @ 11:40:51
Postat av: Linda

Sara: Vet ej få se när vi har pengar...jättetråkigt!

Trist med huset med, så tråkigt, men det blir er tur med (vet att det inte hjälper när man så gärna ville ha just DET huset). Kramar

2009-02-12 @ 12:34:21
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0