Mamma och pappa längtan

Sitter på jobbet och uppdaterar mig på allas bloggar...neej, vi har inte det alltid så här lugnt! ANte är på föräldramöte inför Sigges byte av dagis, ska bli spännande och skönt. Vi och Sigges nuvarande dagisfröknar går inte riktigt ihop och med tanke på att de inte förstår ironi, var det ju bara väntat.

Tittade på bilder på syrrans blogg och fick sån mamma- och- pappalängtan, så det är tur att de kommer snart. Till helgen börjar anstormningen, så jag och ante laddar upp med egen tid (observera ironin, med tanke på att vi möts på grusgången på väg hem och till jobbet endast). Blir lite semester för Sigge med från oss, han kommer vara helt förtvivlad när alla åker igen och det bara är vi. Han uppskattar ju inte alls uppmärksamhet och att ha en massa människor som endast kommer för att träffa honom, sänker ju inte egot precis :-)

Måste man baka bullar inför svärmors ankomst? I och för sig vet hon redan att jag inte är en bullmamma men jag börjar tycka lite synd om sigge som står nedanför skafferiet och suktar efter bilden av bullarna på sirapsflaskans framsida. Får lite dålig-mamma-vibb av det.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hehe...du är rolig du Linda=) Hoppas nästa dagis blir bättre då! Jag förstår dig angående "mamma, pappa längtan" Jag hade grym separationsångest när jag skulle åka hem till kiruna igen nu näe jag var nere. Men som tur är man ju snart på vägen igen.

P.S Jag tror inte Maj-lis äter bullar=) Men Tore gör det säkert ;-)

Sköt om er och era besökare

Kramar från oss

2009-06-23 @ 20:51:14
URL: http://helgumvera.blogg.se/
Postat av: Malin

Ett tips:Släpp alla MÅSTEN o BORDE. Unna tiden till att umgås istället :) Känn istället gott samvete att du gör så folk har kvar sina jobb genom o köpa färdigbakat! Hihi, kram!

2009-06-24 @ 20:40:20
URL: http://autumnstar.blogg.se/
Postat av: veronica

Du har nog rätt i att hon inte gör det, men om jag inte minns fel är tore en riktig bullälskare :-) Om inte annat är ju Nicklas det (och flisan?)

2009-06-25 @ 07:46:19
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, det var jag som skrev inlägget från veronica, var tänkt att bli till henne, det är alldeles för tidigt på morognen känner jag.



Malin: Det har du rätt i, tack vare mig så går nog göteborgskex med vinst :-)

2009-06-25 @ 07:48:27
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hehe...ja, Niklas och Flisan får du i vad som helst munvägen=) Förmodar samma sak med Anti=)

Ha en skön torsdag! Kram

2009-06-25 @ 08:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0