L som i Lördagslista

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
  "Sedan sträckte han ut båda armarna med handflatorna uppåt, som om han sa...." ur Innan jag dör av Jenny Downham 

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
 Luft, men om jag kliver upp så når jag bädsoffan.

3. Vad såg du senast på TV?
 Något motorprogram som Ante tittade på och som jag fastnade i med, vet inte vad den heter, men det är en massa       engelsmän med i det.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
 Halv fyra (den var 15.39).

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Ante och Sixten läser en bok och tv:n är på i bakgrunden.
6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Var först i Skälby tilsammans med Nina, Hasse och Moses, sedan åkte vi till IKEA.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Spiros sida.

8. Vad har du på dig?
Kofta, tunika och mysbyxor.

9. Drömde du något inatt?
Kommer inte ihåg, brukar inte komma ihåg drömmar om mde inte är otäcka. Nyligen drömde jag att Sixten klättrade upp på ett staket på en lekpark, byggt på ett höghus och ramlade ner och jag hann inte få tag i honom.
10. När skrattade du senast?
För 10 minuter sedan när jag och Sixten busade i sängen.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En tavelkrok, vi har packat ner resten.
12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Ja, idag när Ante inte visste hur man vek en flyttlåda.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Känner att jag blir ironisk och sarkastisk om jag svarar på den frågan men, hej jag har ju faktiskt åbäkat mig med att klippa in den i det här inlägget!
14. Vilken var den senaste filmen du såg?
På bio var Australia, när mamma var på besök och var barnvakt, jättebra film-se den! På tv, kommer ej ihåg, brukar somna innan slutet-nu kom jag på det, det var en Beckfilm om något mord inom konstkretsarna.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Betala av huslånet och köpa ett renoveringsobjekt och fixa upp det.
16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
Känns som om alla vet allt om en...men jag är väldigt skrockfull och måste alltid "ta i trä".

17. Tycker du om att dansa?
Älskar att dansa, inte så snyggt men man kan inte vara bäst på allt :-)

18. George Bush?
Vem? Har förträngt honom.

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Sixten och om jag får en tjej någongång...Esther kanske? Har alltid tyckt om det namnet.
21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Kanske överväga om det hade inneburit en massa fördelar, men vi är redan så långt borta från släkten...

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
-Det trodde du inte? :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0