Å, regnet det bara öser ner...

Ante påpekade sarkastiskt idag att nu ångrar sig alla grannar för att det slog igång sprinklersystemen i helgen. Det har regnat oavbrutet i två dagar nu. Om det är svårt att aktivera en buspojke vanligtvis, så kan ni gissa hur svårt det har varit när det är tråkväder ute och Ante ligger på övervåningen och sover efter att ha jobbat natt. Men, men det finns inga dåliga väder...så vi klädde på oss så gott det gick med tanke på att alla regnkläder är på dagis och har varit ute-varje dag! Efter fem minuter lessnade Sixten på att hoppa i vattenpölarna och ville in och sova. Så är det ibland.

Jag insåg nyss att min nya deo luktar tant, typ nivea farmordoft. Inte bra...

Idag har jag och Sixten möblerat om vardagsrummet, eller rättare sagt: Jag kånkade runt på våra tunga möbler och Sixten satt i soffan och gnällde när jag flyttade den så han inte kunde se Höjdarna på tv:n längre. Ska bli lite spännande vad Ante säger när han vaknar, jag blev inte supernöjd, men det funkar. Känner för att ta fram hammaren och spika upp tavlorna med, men mina grabbar hade nog inte uppskattat det med tanke på att båda ligger och sussar så sött.

Så vad gör man när man helt plötsligt är ensam och det är TYST (för en gångs skull), kollar blocket, så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0