Mammapoäng

I söndags bakade jag och Sixten kanelbullar och jag konstaterade att bakgenen har hoppat över mig, fast jag försvarar mig med att det inte är lätt att hålla koll på smält smör och varm mjölk när man har en liten kille som står och äter mjöl direkt ur påsen. Men sen kavlade vi glatt ut den ojästa degen och gjorde snygga bullar i allafall. Fast lite synd om Sixten tycker jag dock som får äta mammas hårda och degiga bullar...






Fast han verkar rätt nöjd iallafall.
Sixtens egnagjorda små bullar



Annars ligger trotset som en tjock dimma över vår lilla familj, fast nu har man lärt sig att det bara är att härda ut, för efter alla ilskna dagar kommer världens goaste kille som lägger armarna om en bakifrån och pussar en på kinden och kramas hårt, hårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0