...och moppa i Kiruna

Sixtens mommo har varit på besök och blev genast en given hit, så pass att jag som annars är den outbytbara nr 1, drastiskt blev nedflyttad till plats nr 2. Ante den stackaren han blev bottenplacerad och fick inte göra ett dugg, det var bara mommo som gällde, hon skulle lägga honom, byta blöja, leka etc. Jag fick på nåder torka han i rumpan efter att han gjort nr 2 och det var endast för att mommo just då var ute på gården. Till råga på allt hade han bestämt sig för att följa med henne i flygplanet hem. Jag och Ante kunde stanna hemma och när jag påpekade att jag då kommer sakna honom jättemycket brydde han sig inte ett dugg, kadisch, så blev man dumpad då.


Nu är ordningen återställd, mommo är i Kiruna och mamma får äntligen lägga honom för natten tillsammans med pippi lopplopp (pippi långstrumpsdockan som mommo hade med sig).


Eftersom jag glömde bort att fota några bilder den här gånger blir det en från i somras.
Sixten med pippitofsar (behöver jag säga att pippi är hans idol?), bullar och mommo. Kan livet bli bättre när man är 2 år?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0