Ja må han leva eller modelera, svårt att veta vad han menar...

Sixten har hamnat i en ny fas; biologifasen. Här en dag sa han till mig när jag satt på toaletten (privatliv existerar inte med småbarn) :-"Mamma, hålla ner snoppen kissar", vilket ledde till att jag fick förklara att mammor inte har någon snopp utan en muff, vilket fick honom att kikna av skratt.

Igår kom han med fotoalbumet och ville titta på bilder när han var liten (det är mycket prat om när sixten var bebis och låg i mammas mage från hans sida nu). Han fastnade redan på första sidan där jag ligger uppkopplad med ctg och säger bekymrat "mamma, ajaj" varav jag får förklara att mammor har ont i magen när bebisarna ska komma ut. Då drar han upp min tröja för att se var i magen han låg och konstaterade nöjt att han minsann kom in i magen via naveln. Vilket jag är nöjd med, känns som om det är lite tidigt att dra historien hur det egentligen gick till för honom.

...och nej, det är inget syskon på väg så det är inte därifrån denna faschination över bebisar kommer ifrån.

  

Busungen har upptäckt modelera (eller vad det nu heter).


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hehe...vilken härlig bild=)Kul med ungar å deras frågor och funderingar. Dom är så spontana!=)

Sköt om er. Kram

2010-01-29 @ 08:10:22
Postat av: Majsan

Gullunge :) Hoppas det är bra med er. Kraaam

2010-01-29 @ 13:37:20
Postat av: Johanna Olofsson

Hej Linda! Nu har jag hittat hit och kunnat uppdatera mig lite på vad som händer i ditt liv. Bloggar är jätteroliga på det sättet! Sixten är supersöt och så lik er båda! Ha det gott! Kram Jo

2010-02-02 @ 17:43:31
URL: http://www.saffranochcitron.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0