Damn, I wish I was...

Emellanåt önskar jag att jag hade haft x antal andra egenskaper än vad jag har, som t.ex. igår när jag och Anna var på stan och jag glömde mitt nyinköpta fotoalbum med fotoklisterlappar på Åhléns och sen inte hittade de igen. Jag hörde t.o.m. i kassan om de hade fått in någon upphittad påse, men inte... I det läget önskar jag att jag bara kunde tänka "shit happens" och strunta i det istället för att bli arg på mig själv för att jag är så jäkla tankspridd och ägna resten av dagen åt att gräma mig över det.
 
Jag önskar också att jag hade varit så där mjuk, lågmäld och lugn när jag pratar med andra människor, främst Ante då och aldrig låter ett ont ord fara över mina läppar. Fattar inte hur människor lyckas med det, men jag blir lika imponerad varenda gång jag möter en sån människa och känner mig som en elefant i ett glashus.

Jag hade också velat vara lite som dr House dvs så totalt obrydd om vad andra människor tycker och tänker om en och totalt obrydd över om folk gillar en eller inte, utan köra sitt eget race. Jag hade dock inte velat vara lika bitter som han...

Sen hade jag velat vara en så kolugn morsa som inte satt och oroade sig över tusen saker och är livrädd för att ens barn bara ska dö huxflux. Samt lite mer principfast och konsekvent.

Jag skulle också vilja ha lite mindre kontrollbehov och kunna typ släppa allt jag har för händerna, dra jorden runt med en husvagn, utan pengar och kunna tänka att allt löser sig längst vägen. Sova gott utan att ligga och undra hur man ska göra utifall det händer-eller det o.s.v. Att bara kunna ta dagen som den kommer utan att ha koll på allt.

Fast å andra sidan hade jag varit lyckligare då? Då hade jag kanske velat ha andra egenskaper istället.



Kommentarer
Postat av: Emma

Svar uppdatering: Hej kära du :) Det gör inget, jag förstår fullständigt och inget är värre än att sitta i en bil i 3 1/2 timme och ha ångest över att ens barn inte vill sitta fast eller vara i bilen!! Naturligvis får vi se till att ta det i höst i stället. Längtar oavsett när det blir efter dig och familjen. Ni är så välkomna sååååå! Apropå (ett ord jag bara säger men aldrig skriver upptäckte jag nu) det som du skriver om i inlägget, jag får ångest när jag föreställer mig dina situationer, känner igen mig! Sänder dig en ångestdämpande KRAM!!!!!!!!!!!

2008-07-15 @ 18:38:28
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack, Emma! Du är en ängel, vet du det! Längtar såå efter er med och vi ligger i hårdträning med Sigge. Kram

2008-07-17 @ 20:12:00
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack, Emma! Du är en ängel, vet du det! Längtar såå efter er med och vi ligger i hårdträning med Sigge. Kram

2008-07-17 @ 20:12:14
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0