Halsont och J.Lo

Typiskt, dagen inan vi ska flyga till Kiruna vaknar jag med hosta, halsont och ett ton tungt huvud. Har aldrig ringt och sjukanmält mig innan, men den här gången gjorde jag det. När man knappt får ur sig ett godmorgon och ögonlocken hänger (otroligt nog) längre ner än brösten känns det som att det var dags att spräcka nollan och ringa till jobbet. Vilket jag är glad över fast jag har dåligt samvete, konstigt nog. Känner mig fortfarande helt färdig. Måste vara Sixten som har smittat mig-igen. Sist fick jag hans maginfluensa. Fast vi kunde ju blivit sjuka någon annan dag istället.

Undra hur mycket vi kommer upptäcka att vi har glömt när vi kommer fram imorgon, med tanke på att huvudet inte fungerar idag. Säkert mammas jordgubbar som hon bad oss köpa och frakta upp, så de ligger och ruttnar i kylskåpet i 11 dagar. Inse hur svårt det är att planera hur man ska lyckas få med sig 2 liter jordgubbar på en flygresa med mellanlandning och omcheckning utan att det blir sylt av dem innan man är framme. Om det är någon som har tips får de gärna dela med sig (obs, de skulle INTE vara  frusna). 

Såg bilder på J.Lo tre månader efter sin tvillingfödsel och så där såg jag ut med. Dock inte som Marc Anthony, någon måttta får det väl ändå vara :-) Efter tre månader använde jag fortfarande mammakläder och kände mig INTE redo för beach-08 kan jag ju tala om. Ibland är det skönt att inte vara kändis...jag menar efter tre månader är man glad om alla INRE delarna sitter på plats.

Nästa gång mamma och pappa kommer hit ska jag be dem ta med sig färdigvispad grädde utan burk.

Kommentarer
Postat av: Spiro

Finns det inte jordgubbar i Kiruna eller?? Jag har faktiskt tagit mig ur mammakläderna, härligt! Dock så använder jag mammas avlagda jeans som är några storlekar upp från var jag brukar vara.. Men det behöver vi ju inte prata om!

2008-06-29 @ 14:35:45
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Lindakott

Tydligen är inte jordgubbarna i Kiruna lika goda och mycket dyrare. Billigare att be sin förkylda dotter släpa med dem i resväska. Grattis till dig som sluppit mammakläderna (!!!), man var rätt less på dem efter några månader :-)

2008-06-29 @ 21:19:34
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Emma å Minnan

Hej gal, hur är det med förkylningen? Jag lider av samma åkomma!! Hoppas det går bra på resan upp nu och jag skulle nog sätta mig på väskan och göra jordgubbssylt bara för att demonstrera för dina föräldrar vad som kan hända under en sådan lång resa utan lock. :) WE love u i alla fall och saknar er, ps Minna älskar picknickkorgen hon fick av sigge. Leker med den i sitt pippitält :)

2008-06-29 @ 22:15:06
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: lindakott

Emma: Vad roligt att Minnis gillade korgen. Resan gick bra Sigge somnade och sov nästan hela resan mellan sthlm-kiruna. Borde köpt Önos sylt istället och gett dem :-)

2008-07-01 @ 07:59:54
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0