Min första lista, tadaaa!

Såg denna hos Spiro för x antal månader sedan-och snodde den rakt av!

För 5 år sedan (2003):  Pluggade jag till syrra och "hade en historia till allt" enligt en av lärarna. Led av skrivkramp och tentaångest, men hade det väldigt trevligt i Västervik under praktikperioden, när vi var 4 tjejer som delade på typ 10 kvadrat :-) Hade många trevliga kvällar på Kåren och många inte lika trevliga dagen-efter-upplevelser.

För 10 år sedan (1998): Gick jag första/andra året på gymnasiet. Var olyckligt kär mest hela tiden och fick toppen sommarjobbet att städa gymnasieskolan i 3 veckor för 3000 kr. Spelade volleyboll och såg metropoler som Glommersträsk  och Gislaved. Upplevde den första kärleken och var SÅ tafatt och blyg.

För 15 år sedan (1993): Var jag 12 år och jätte avundsjuk på Nina i klassen som hade en mockajacka med fransar, samt boots och RIKTIG snedlugg, dvs allt som jag inte hade :-) Fick min första cd-spelare och var kär i Jocke i klassen (liksom 90%) av klassens andra tjejer, de övriga 10% var kär i Matti.

För 20 år sedan (1988): Var jag en ettagluttare och hade en lärarinna som hette Eva och som alltid berättade samma historia; om hur hon kände min morfar och att han brukade somna under en vävstol när de var små. Jag var också avundsjuk på alla som hade glasögon OCH tandställning (tandställning fick jag sen när det inte var tufft att ha det något mer). Jag gick på fritids som jag HATADE, mimade till Lili och Sussie med Sussi som ville ha en kanin och vars mamma också sålde Oriflame produkter. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0