Utmanad

Åh, gud jag har blivit utmanad av spiro så jag får väl anta utmaningen nu när Sixten sover sött och det enda som väntar på mig är disken :-(

1. Vem tvättar? 
Skulle gissa att uppdelningen är 75% jag och 25% är Ante. Dock är han bättre och flitigare än mig på att handtvätta, vilket har räddat många av Sixtens kläder från bestående fläckar. Inse hur svårt det är att få bort tomatfläckar när det grott in i plaggen!

2. Vem diskar?
Diskmaskinen...men jag är snäppet bättre än Ante på att organisera om i den.  

3. Vem dammsuger & skurar? Den som först får nog av att trampa på grus och fastna i fläckarna på golvet. Vi har en
sladdlös dammsugare som används dagligen av oss båda, guld värd!

4. Vem dammtorkar? Oftast jag, vi brukar deala om det, Ante dammsuger och skurar och jag får sköta trasan. Ante har viss selektiv syn när det kommer till dammtorkning :-)

5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv? Jag bestämmer läget och ögonmåttar, Ante hämtar vattenpasset och spikar upp den :-)

6. Vem sköter om bilen osv? Harkel, uteslutande Ante...fast jag har bytt däck några gånger (nästan helt själv). Sen har jag tittat på några gånger när han har tvättat bilen, räknas det?

7. Vem stryker kläderna? Ingen, vi kör på självfall. I början av vårt förhållande strök jag ALLT t.o.m. underkläderna, men det var ett tag sedan nu...När mamma kommer på besök passar vi på att plocka fram alla ömtåliga skjortor och kavajer.

8. Vem rengör avlopp osv? Förut var det alltid jag för Ante tycker det är så vidrigt, men de två senaste gångerna är det han som har dykt ner med diskhandskar och rensat.

9. Vem storhandlar? Båda tillsammans. Ante sysselsätter Sixten och jag plockar varor. Sen bär jag upp Sixten och Ante tar påsarna.

10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv? Båda.

Nu är jag nyfiken på vad Emma har svarat eftersom hon också blev utmanad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, självfall! Den var bra! :o)

2008-10-14 @ 22:08:59
Postat av: Jenny...

Strykningen av precis allt kommer jag ihåg =)) Haha... Härliga minnen kommer fram från tiden vi båda bodde där uppe =)) Saknar dig gumman!

2008-10-21 @ 18:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0