Nu börjar, kanske semestern, efter att huset har målats, fönstrerna skrapats etc.

Igår åkte de sista sommargästerna och det är inte utan att en höstkänsla börjar infinna sig. Det är så otroligt mycket jag har hunnit uppleva under denna sommar att det nästan känns som när man var liten och ett sommarlov var en hel ocean av tid och händelser. Det är inte ofta man träffar människor för en kort tid och deras levnadshistoria lämnar en med en massa obesvarade frågor och funderingar och får en att fundera över sina egna livsval, eller att man får ett nytt intresse, eller att man blir förvånad över sina egna reaktioner och/eller sitt kunnande eller får en att inse hur skört livet är, men allt detta har jag varit med om (och lite till). Just nu vill jag bara njuta av den sista veckan innan allt går på rutin igen, sitta under trädet och filosofera om min kommande trädgård (just det, träd, buskar och blommor är mitt nya intresse).

 
Min lilja (?) som nästan rök när altanen skulle fixas upp, samt Sigges klåfingriga fingrar.


Rosen under altanen, en av de få som slagit ut i år, de andra har skrumpnat ihop av chocken efter allt liv och rörelse.


Altanen före...


...och efter.




Sigge i trädgungan som äntligen är på plats.


Min sommar-jord, sten och blommor.

Tack, alla för alla obetalda arbetstimmar ni har lagt ner på huset, oss och Sigge, vi syns nästa år igen, va? :-)

Kommentarer
Postat av: Spiro

Åh, vilket härligt staket på altanen!

2009-08-09 @ 18:28:06
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Linda

Spiro: Ja, det är en av mina favoritdetaljer på huset, det är samma sorts staket runt trappen och ingången. Det är jättemånga hus här som har det, fast det är alltid olika mönster, så varje staket är unikt.

2009-08-09 @ 18:33:17
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Veronica

Klart vi gör;) Ha en underbar sista semestervecka! Själv börjar jag jobba idag=/ Kram kram

2009-08-10 @ 08:32:48
URL: http://helgumvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0