Kom bra saker, kom!

Nu har jag råkat ut för tre negativa saker på tre dagar, någon gång måste det ju vända tycker man...idag till exempel *väntar på något positivt*. I torsdags fick jag reda på att jag ska vara FEM veckor på våran vårdavdelning och ingå i någon testgrupp för ett nytt arbetssätt, medans de andra ska inför Lean på akuten. Jag har ingenting emot att vara på avdelningen då och då, men varje dag i FEM veckor. Tilläggas bör att jag redan har varit med och kommit på en massa förslag tidigare, men ingenting har hänt, man bara tragglar samma saker hela tiden. Gissa om arbetsglädjen försvann när jag fick reda på det. I fredags fick jag maginfluensa och fick gå hem från jobbet och höll nästan på att kvävas av mina egna spyor (ok, det kanske inte var så illa, men det kändes som så) och igår färgade jag mitt hår hemma och ser numera ut som en blandning mellan en halmbock och Billy Idol.  Antagligen kunde det vara värre, men nu tycker jag att det är dags för en massa POSITIVA saker att hända. Typ, att allt ordnar upp sig...

Lindas åtgärdslista:

*Fixa håret, inte kommit på hur ännu, känns liiite jobbigt att gå till "fina" frissan och förklara att jag var så snål och   färgade håret hemma och det blev katastrof.

*Prata med cheferna på jobbet och förklara att jag INTE enbart vill vara på avdelningen utan vill rotera. Eftersom många andra kan vägra att vara på avdelningen borde jag ju kunna det med.

*Magsjukan är borta så den punkten är klar.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej Linda=) Ja, ibland känns det som att alla och allt är emot en, man ser ingen ljusning i sikte. Men hoppas att det kommer nåt bra snart!!

Hoppas ni får en skön söndag.

Hälsa med dig. Många kramar

2009-02-01 @ 13:19:33
URL: http://helgumvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0