Darling, can´t you see me S.O.S.

Tänkte kommentera melodifestivalen, sen insåg jag att det inte riktigt är det liv jag vill ha, dvs sitta och titta på melodifestivalen en lördagskväll och spekulera om det var rätt som vann, utan jag vill sitta och diskutera filosofiska frågor och måla konstnärliga tavlor och ha 12 ungar som springer in och ut i mitt hippikollektiv. Medans jag själv står i en kafkan med illrött afrokrull alt. långt halvlockigt hår sådär lagom rufsigt. Vart gick det fel? Trodde aldrig jag skulle bli en såndär som "alla andra tråkiga människor" i ett svenssonliv och här är jag nu 10 år senare och lever-just precis ett svenssonliv. Fast ändå har jag gjort allt det där jag velat...Hur har det gått ihop? och var gick det "fel"? Vart är min konstnärslya i Paris, med alla djupa, cyniska och halvdepressiva vänner? Kan vara mitt låga betyg i bild som gjorde att jag hamnade här, i en vanlig lägenhet, i en småstad i Sverige. Kan också vara mina kassa franska språktalanger...Men hur blir man en djup, konstnärssjäl med existentiella funderingar i en småbarnsvardag? Med en sambo som tycker att man inte ska fundera så mycket utan bara göra och har sämre minne än en guldfisk? Hur ska jag lyckas uppnå min tillsammans utopi?

Eller...det här kanske är min utopi? Om jag hade stått där med mitt afrokrull alt. långa (tjocka) hår (det är ändå en fantasi...hallå) hade jag kanske drömt om just det här, minus melodifestivalen då. Vissa drömmer om att rädda världen, det här är min dröm... 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag säger bara, you always make me laugh, jag mår bra av dig :)

2009-02-08 @ 00:47:19
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack emma! Vi måste bara ses oftare, eller hur? Löv you, puss!

2009-02-08 @ 11:52:06
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Emma

jaaaaa!!

2009-02-09 @ 01:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0