Grrr...

Om en enda människa till frågar när vi ska skaffa nästa unge eller om det inte snart är en på väg så skriker jag rätt ut...Jag vet att alla menar väl men när man har hört den frågan dagligen sedan ett halvår tillbaka så är man liiite less och alla andras stress över att vi-nog-borde-skaffa-en-liten-TJEJ-så-barnen-har-lite-glädje-av-varandra börjar bli minst sagt jobbigt. Ens egna stress över detta påstående gör ju inte saken bättre, eller att "alla" andra som fick barn ungefär samtidigt som vi fick Sixten redan har en till bebis på väg. Men sanningen är att SIxten inte är gjord på en handvändning och ärligt talat så har åren bara sprungit iväg och vi knappt hängt med och det där med att det ska vara tätt mellan barnen har jag lite dubbla åsikter om. Så om det är någon som undrar så är svaret NEJ vi har ingen bebis på gång och den dagen vi har det så kommer alla det berör få veta det!

Tack för ordet!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej hjärtat!!! Tänker på dig och jag vet ju hur det var för er att överhuvudtaget få Siggebus, så jag lider med dig, vet hur det är med det där barntjatet också, folk har så mkt åsikter som dom inte borde dela med sig av!! vet du, det kanske blir en tripp ner till er i sommar, kanske v.27 eller 28, ganska snart alltså :) om det finns någon tid där när ni är lediga? Puss!!!!!

2009-06-03 @ 18:20:27
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Linda

Emma: Vad roligt, ni är såå välkomna! Vad glad jag blir.

2009-06-03 @ 20:25:35
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Malin

Förlåt..

2009-06-04 @ 00:48:27
URL: http://autumnstar.blogg.se/
Postat av: Lindakott

Malin: Ingen fara, inlägget är inte kritik till någon utan bara ett sätt för mig att avreagera mig. Det är främst mina arbetskompisar som är lite pain in the ass

2009-06-04 @ 11:42:23
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: anna

människor alltså...

hur kan människor ens prata om detta, vårdpersonal är garanterat mest pain alltså!

barn är för det första inget man skaffar - det är något man får. när det passar, i livet, i kärleken, i kroppen och sen lite lite magi på ett eller annat sätt.

sen finns det ju faktiskt dom som tycker det är jobbigt med barn och bara vill ha ett. eller som hade en asjobbig förlossning/graviditet.

att fråga när man SKA SKAFFA nästa är lika dumt som att klappa någon på magen och fråga ÄR DET EN BULLE I UGNEN.

hoppas det blir bra hur det nu än blir,

en SiggeBus har ni ju att älska hur som helst och det vet jag är inte fy skam!



förlåt för världens längsta kommentar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0