Höstpyssel

Igår mötte jag och Sixten ett gäng gamlingar i rullstol som antagline var ute och fick sin årliga rullstolspromenad (för att citera Ante). De var säkert 10 st- alla med rullstol. Vid ett tidigare tillfälle har jag förklarat så pedagogiskt det bara går att vissa sitter i rullstol för att de har ont i benen för honom, vilket jag helt hade glömt bort tills Sigge pekar och säger med ömkande röst "aj,aj benen" till VARENDA en i rullstol. När de hade gått försökte jag än en gång förklara att alla inte har ont i benen som sitter i rullstol utan de kan vara så tröttta i dem med. Ja, varför ska man göra det lätt för sig?

Både jag och Ante har varit lediga i helgen och vad har vi gjort, jo, grävt och grävt, tror aldrig jag har grävt så mycket som jag har gjort det senaste halvåret. Nu är det blommor och träd som ska flyttas och rabatter som ska göras om. Det tragiska är att det inte är NÅGON som märker allt slit vi har gjort, otack är världens lön, eller? Ante la den bästa kommentaren igår kväll efter helgens sista slit "det hade ju varit kul nu om allt vi har planterat om dör..." och jag som inte ens har haft den tanken. Fast pengar till en ny trädgård finns förhoppningsvis på banken för i våra fickor finns de inte!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej=) Ja, det rör sig mycket i de små huvudena=) Inte lätt å veta hur man ska förklara allt. Hur är allt med er då annars? Var ett tag sen. Kramar

2009-09-24 @ 08:51:37
Postat av: linda

Veronica: Allt väl med oss. Nu har jag försökt förklara att de är så trötta i benen att benen somnat och att det är därför de sitter i rullstol, så få se hur det tar sig :-) Kram

2009-09-24 @ 19:48:50
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0