Nattsuddare

Jaha, då var årets första dopp gjord. Ante brände sig som vanligt (okey, då jag brände ryggen lite med) så nu känns det som om det är sommar. Sitter på jobbet och inser än en gång att nattarbete inte är något för mig, jag är en för trött människa för att tycka det är roligt. Nu är det "bara" 4 timmar kvar innan jag får stämpla ut.  Det värsta med att jobba natt på min avdelning är att när man är som allra tröttast och bara vill hem till sängen, ska man gå runt och väcka alla patienter genom att ta blodprover, blodtryck, ekg you name it! Skitkul att väcka alla oroliga själar som man just fått lugna och som lyckats somna en stund. Det är inte lätt att vara patient här inte, inte konstigt att alla gamla människor är dödströtta hela dagen sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0