Hemhjälp

Undra om man måste skatta för hushållsnäratjänster om arbetskraften består av en ettåring (snart)? Med en väldig fart åker alla sakerna in i låder, under bord alt. mattor eller under vagnen. Fast å andra sidan åker de ut på golvet igen efter ett litet tag. Kvällarna brukar bestå av sakletarjakt efter diverse saker, typ fjärrkontrollen till tv. Det roliga är att det inte går att tänka logiskt heller så det är bara att gå runt i lägenheten och krypa under soffan och leta. Idag hittade jag tex Antes nytvättade kalsoner i Sixtens förvaringslåda ovanpå alla hans leksaker. Sigge tyckte väl att de låg och skräpade på golvet när jag vikte tvätt. Idag hjälpte han mig med att tömma diskmaskinen och tyckte han var såå duktig (och det var han förstås), när han stod på knä på luckan och räckte mig sina plasttallrikar. Fast mest glad var han nog för att han faktiskt fick vara vid diskmaskinen när den var öppen. Efter att ha hört skräckhistorier på jobbet om hur småbarn blivit spetsade på knivar i diskmaskinen är den nämligen ajabaja för Sigge. Nu måste jag gå ner och äta glass eftersom jag lovade Ante att göra det, har skippat min endagars träningsnoja och hoppas numera att jobbet ska få mig i form :-)



Kommentarer
Postat av: Sara

Tänkte bara meddela, om du glömt, att ni kommer hem snart! Längtar. Kollar du din mail (nya) någon gång förresten? Har skrivit ett litet brev till dig... Ta hand om er! Kram!

2008-05-29 @ 07:56:44
Postat av: Linda

Ja, vi längtar så mycket att få träffa alla igen! Kikade nyss min nya mail men jag har inte fått något brev, fast mamma har försökt att skicka med utan att jag har fått något. Kolla så jag inte har skrivit com på slutet för det ska vara se. Jag blir så ledsen jag som blev så glad över att ha fått brev! Kramar

2008-05-29 @ 10:53:07
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Hoppas allt är fint med er. Varmt där nere nu?=) Vad önskar sig lillkillen i 1-årspresent?=) Kram

2008-05-29 @ 20:05:59
Postat av: Veronica

Hej igen! Vart nå knas så mitt namn å adress kom inte med. Men det var iallafall jag som skickade det senaste inlägget=)Sköt om er. Kram

2008-05-29 @ 21:22:58
URL: http://helgumvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0