Vi äro musikanter...

Oj, såg att jag inte har skrivit på ett tag, men tiden räcker inte riktigt till ibland...Har varit en hektisk helg minst sagt. Jobbat har jag gjort med. Är avundsjuk på Ante som får vara hemma med Sigge hela dagarna, han är inne i en så underbar period där han lär sig så mycket nytt varenda dag. Det nya är att han numera pekar på saker han vill ha/eller vill att vi ska göra och då är det bara att lyda the big boss :-) När jag var mammaledig bestod dagarna bara av att bära, trösta, vagga och vyssa (och amma). Sova kasst fick man också. Nu består dagarna mest av lek, mat och hålla koll så han inte drar ner en massa böcker från bokhyllan på huvudet/klättrar uppför trappen/äter mindre bra saker (typ blomjord) och jaga honom runt, runt i lägenheten. Så ni kan ju förstå att jag är lite avis på killarna som är hemma. Inser nu att det var ett dåligt byte jag gjorde :-) Men jag unnar Ante och Sixten all tid tillsammans och längtar redan efter en till bebis, för min lillkille är ju inte någon liten snutt längre. Men tillökningen får vänta, först måste jag övertyga Ante och sen måste vi passa på att njuta och skämma bort Sixten ett tag till.  

Jag såg fram emot min "första" lön nu när jag har börjat jobba igen, äntligen lite mer pengar...trodde jag ja! Mina chefer har visst glömt att meddela lönekontoret att jag är tillbaka, så jag fick bara 4000-för en hel månad! Eftersom personalen alltid är på tjänsteärende/gått för dagen/har lunch tog det ett tag innan jag fick tag på lönetanten och förhoppningsvis får jag mer pengar nästa vecka. Om inte annat får karlarna i familjen ge sig ut och uppträda på stadens gator och torg :-)


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag längtar också efter ny unge men som du skriver, måste bara övertyga först, haha, om Danne får bestämma hinner väl mina ägg försvinna innan han vill ha ny unge.... suck. Just nu kör jag metoden att inte tjata men uppmuntra om han nämner något som jag också tycker. tjohooo Pussen och kramen

2008-05-27 @ 21:39:03
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Lindakott

Jag kör med samma metod, få se vem den biter först på ante eller danne? :-)

2008-05-29 @ 10:48:46
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0