Husmisshandel.

Jag trodde inte man kunde misshandla ett hus, men efter dagens husvisning vet jag bättre...Det är som om familjen där bara slagit upp väggar och dragit sladdar hur som helst. Från början har det nog varit ett riktigt fint 1920-tals hus men nu är det som taget ur en byggarbetsplats. Trappan, var skev, det fanns inget golv, inga tapeter (vilket vi visste iof), inget innertak och de hade bytt ut ett gammalt stort fönster till ett hälften så stort, lagt lite isolering runt och bara låtit det vara så, med stora hål runt omkring. Takpannorna var på glid och källaren luktade mögel. Vissa dörrar när man öppnade dem möttes man av en uppspikad masonitvägg. Jag fick alldeles ont i hjärtat när jag såg det, för det känns nästan som om man har tagit husets hjärta och bara förstört det-och ja, hus har ett hjärta och ett liv, iallfall för mig. Än en gång känns lite hopplöst att hitta ett hus som kan bli vårt...Men, men.

Kommentarer
Postat av: Emma

Prova att leta lite närmare Linköpingstrakten, haha, SNÄLLA!!! :) Puss på er!!!!!!!!!!

2008-10-26 @ 20:43:59
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, förstår precis vad du menar! Det är otäckt.

2008-10-27 @ 17:16:36
Postat av: Anonym

Emma: Ha,ha...Vimmerby kanske, eller?

Sara: skönt att man inte är ensam tokig iallafall :-)

2008-10-29 @ 18:08:03
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0