Shit, pommesfrites!

I måndags fick jag reda på att jag ska på handledarträff-på torsdag...Jag ska tydligen ha hand om en student, jättekul...men jag önskar att jag hade fått lite längre tid på att förbereda mig. Hur ska detta gå? Jag har typ hunnit jobba i 5 månader efter att ha varit bort i över ett år, tjenis penis! Men det blev ingen handledarträff då min student skulle i väg och träffa sin flickvän istället, vilket inte gjorde mig så mycket eftersom det var min enda lediga dag den här veckan. Så vi träffades igår istället på jobbet, mitt i medicindelning och morgonstök. Men det gick bra han verkar trevlig OCH organiserad vilket passar mig ypperligt då det inte riktigt är min starka sida. Förhoppningsvis kan jag lära honom lite också :-) Känner redan pressen för frågorna "vilken omvårdnadsteori går ni efter? Vilka mätdokument använder ni etc. Känns som om man har hunnit jobba för länge och lagt till med en massa ovanor under dessa år som krockar med skolan, suck. Fast det är nyttigt också, nu får man verkligen chans att reflektera på ett helt annat sätt än man gör vanligtvis. Kan sakna skolvärden på det eftersom man då hela tiden reflekterade över omvårdnaden och etiska frågeställningar. I verkligheten gör man bara så gott man kan med tanke på allt som måste göras. Verksamheten är verkligen inte gjord för patienten utan mest efter läkaren och när man vet hur det fungerar är det svårt att verkligen sätta sig ner och lyssna in patientens alla problem, då det är ett besvär per akutbesök som gäller...och jag vet att jag redan gjort ett av skolans "fel" genom att skriva patienten och därmed inte ser individen. Åh, gud vad bra dessa veckor kommer att gå :-(  


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det kommer säkert gå bra gumman!

2008-10-29 @ 18:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0