Drive clean?

Helgen har varit toppen och Sixten var jätteledsen i måndags när jag skulle lämna han på dagis, grät stora tårar som rullade ner för kinderna. Då kände jag mig inte som årets mamma precis...Men det verkar gå bättre och bättre. Idag lyckades han t.om sova en timme där, vilket inte hade gått i måndags och äter som en häst gör han med. Nu gäller det bara att få in honom i gruppen. Fick höra att en av de andra barnen hade släpat Sixten längst hela golvet efter sig i ena armen. Men Sixten hade inte gråtit, konstigt nog-antagligen var han i chocktillstånd. Kan riktigt se våran lillkille stå och trycka sig mot Patriks ("hans" dagisfröken) ben med stora ögon hela dagarna medans de andra barnen röjer hejvilt, men enl. personalen går det bra. Våran kille är inspekterar alltid läget innan han ger sig i kast med de andra barnen efter ca 20 min storögdtittande, han brås verkligen på Andreas i det avseendet.

Den 1/10 ska jag på tjejlunch, jättekul! Problemet är bara att det är ...gud, jag tappar ordet men det är sådär att man tar med sig maten...och jag har ingen aning om vad jag ska ta med, någon som har något bra tips på bra recept?
Kände att mamma scans köttbullar och prinskorv inte riktigt passade in...
 
Sixten älskar verkligen sin dammsugare och sin bil och man kan ju alltid kombinera två bra saker...

 

Kommentarer
Postat av: Spiro

Knytkalas menar du va? :o) Du kan väl göra en ost- och skinkpaj? Det brukar alltid gå hem och är ju ganska gott lite småljummet sådär. Förövrigt har du ett meddelande från mig på facebook, vet inte om du är inne där så ofta?

2008-09-23 @ 22:11:37
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Linda

Japp, knytkalas heter det! Har funderat på skink- och ostpaj, men en annan skulle göra kycklingpaj och det blir kanske kaka på kaka? Är inte inne på facebook så ofta men jag har svarat på meddelandet!

2008-09-25 @ 15:29:50
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Jenny

En krämig pastasallad kanske...

2008-09-28 @ 10:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0