Våran ena spisplatta har förresten gått sönder.

Svärmor och Tore är och hälsar på så mina inlägg här har halkat efter lite. Till råga på allt så har Sigge hamnat i en "jag vägrar somna på kvällen-period", var så länge sedan han krånglade med det så man har hunnit glömma bort hur jobbigt det är. Alla andra som har 2-åringar, har ni samma problem? Gissar att det är något med åldern, men man har hunnit bli van vid att ha lite slötid tillsammans på kvällen när han ligger och sover. 

Det händer så mycket nu med Sixten och jag önskar att jag kunde skriva ner allt, men det hade blivit en bok. Men det mest imponerande just nu är att han lär sig saker så fort, både ord och praktiska saker. Det är han som är förste handlangare till Tore som snickrar ihop en vedbod. Tore ber sigge hämta hammaren och han kommer med hammaren OCH spik, bara det!

Idag fick jag och svärmor lite egentid på IKEA, snacka om toppendag, lite dyrt blev det förstås...men nu har jag en massa fina prylar och lite nytt gardintyg. Min dröm just nu är ett eget pysslerum och med tanke på att jag fick panduro katalogen i veckan så har jag tusen ideer men alldeles för lite tid, suck. 

Förlåt mamma, jag har än en gång lovat henne bilder på våran trädgård, men dagen efter jag hade pratat med dig så plockade Sixten av alla blombladen på busken när vi rensade ogräs, så just nu är den inge vidare snygg, får vänta tills nästa buske blommar (om den gör det i den här torkan och sen ösregnet). Men här kommer två bilder på Sigge i allafall.

                            


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej min lilla sierska, hade inte riktigt tänkt avslöja för omvärlden att jag är gravid ännu för att det är så tidigt men nu när du antagligen tolkade min svullna tjockmage som gravid så får jag väl berätta det då! Är bara i v 7 och håller tummarna, puss på er!

2009-07-11 @ 19:34:07
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Emma

Var har du tagit vägen vännen min! Hoppas allt är bra i alla fall!!!!!! PUSS

2009-07-20 @ 21:04:25
URL: http://emmahalme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0