Jag slutar!

Jag brukar älska mitt jobb, men inte idag...Jag är så less på alla människor som är less på att vänta på en läkare och fått tillbringa hela dagen hos oss. Jag är less på allt elände och lidande. Jag är less på att få ta ansvar för precis allt och jag är less på att det ALLTID är vi sköterskor som åker på alla anmälningar i slutändan. Nu senast hörde jag att det var sköterskan till det lilla förtidigt födda bebisen som det var så mycket med vård i livets slut som åkte på det, läkaren blev friad. Med tanke på allt ansvar vi får ta till den skitlön vi har känns det som om det felar någonstans och inte blir det bättre av allt ytterligare som våran chefer lastar på oss. Just nu vill jag bara bli hemma mamma och njuta av det bästa jag har här i livet och som älskar mig hur jag än är och även om jag inte alltid förtjänar det-mina grabbar. Så just nu ska jag svälja klumpen i halsen, pussa och krama mitt hjärtgull och hopppas att han kommer tassande till mig i natt så jag får sniffa i hans hår och berätta att jag har saknat honom hela dagen.  

Jag är bara en människa och jag gör så gott jag kan, tänk på det nästa gång ni besöker ett sjukhus...och jag vet att det inte är mitt fel att ni har fått vänta, men det är inte roligt att få all frustration kastad över sig av 10 olika människor och mötas av griniga kollegor. Jag är inte alltid stolt över det jag representerar men jag är bara jag och jag kan inte göra så mycket...

Kommentarer
Postat av: Spiro

Känner igen mig alltför väl i det där. Så tråkigt att det ska behöva vara så! Förövrigt håller de på med massa neddragningar här och vet du vilket sjukhus de har som förebild? Jupp, Kalmar! Allt ska vara lika som braiga kalmar! Ja, förutom en sak då, ni har 60 färre läkare än oss. Men det bryr de sig inte om! Grrr...

2009-06-02 @ 09:54:04
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej Linda=) Hojja...känner oxå igen mig. Har haft perioder oxå på mitt jobb där det känns som att inget man gör är bra. Man får noll uppskattning. Och man har bara lust att skita i allt många ggr!!! Man gör ju som du säger trots allt sitt bästa. Och man är den man är...mer kan man inte göra!

Hoppas du fick sixten hos dig natten som va=) Kul att det snart är semester så man får se er=) MÅnga kramar Veronica

2009-06-02 @ 21:17:53
URL: http://helgumvera.blogg.se/
Postat av: Lindakott

Spiro: Oj,oj då borde de läsa mitt inlägg för att få illusionen Kalmar att rasera. Hur kan de ha oss som förebild? Antagligen för att de finns vääälddigt många människor som deklarerar hur BRA vi är-på papper (kanske).

Veronica: Skönt att amn inte är ensam om att känna sig som en lite lus :-) Jo, Sigge kom smygandes och på morgonen efter att vi legat och myst och pratat en stund så kändes det mycket bättre. Ska bli så roligt att sees, längtar! Kramar

2009-06-03 @ 10:48:39
URL: http://lindakott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0